Motosiklet Günlüklerim

Bir gün öncesinde motosiklet üstünde ilk deneyimim ve 60km yol yapmış olmanın verdiği gazla nasıl bir gazsa Erindayı kandırıp yola çıkıyoruz. Hani çok biliyormuş gibi, bildiğim ne varsa Erinda’ya gösteriyorum ve yola koyuluyoruz. Nereye mi, Fil hastanesine.. Hüseyin’e sözüm var unutmadım; gittiğim ülkenin yerel hayvanını görüp fotoğraf çektirince çaldırıcam, ama elephant trekking vb turlarla hayvanlara zarar vermek, ayıba dahil olmak istemiyorum. O yüzden Krabi’de tek şansım fil hastanesine gidip filleri görmek. Erinda kendini motor üstünde iyi hissetmiyor ve yaklaşık 20 30km hız ile yol alıyoruz. Hani arkadaşım George’un yokuş aşağı saatte 80km hıza ulaşmasını düşününce neden motor kiraladım diye sorgulamıyor değilim.

Fil hastanesinin adresine internetten ulaşamıyorum sadece kabaca bir tarif var.

Krabi’den Trang’a giden yol üzerinde 20km sonra diye. Yol üstünde durdukça insanlara soruyorum ama kimse duymamış. Fil hastanesi diyince şaşırıyorlar. Bir süre sonra bir yol ayrımında hastaneyi gösteren bir ok görüyoruz. Heyecanla sapıyoruz. Arıyoruz tarıyoruz yok. Ne fil var ne hastane. Tüm yol ayrımlarını ve olasıkları deniyoruz Eri ile. Filin bokunu bile görüyoruz ama fil yok. Hani koskaca hayvan saklansa bile görmemek imkansız. Bu arada kaybolur gibi olup harika yerler keşfediyoruz. Eri coşuyor yolların güzelliği karşısında ve bizden başka kimse yok. Öyle bir yerdeyizki telefon zar zor çekiyor ve gerçekten başımıza birşey gelse kimseye yolu tarif edemeyiz. Tam anlamıyla hiçliğin ortasındayız.

Yolda zar zorda olsa karşılaştığımız insanlara hastanenin yerini soruyoruz. İngizlizce bilmiyorlar bende biradan dolayı bildiğim için yerel dilde fil anlamına gelen Chang Chang diyerek yolu öğrenmeye çalışıyorum. İlk gördüğümüz bina hastaneymiş ama in cin top oynuyor. Ne insan var ne fil. Sonradan öğreniyoruz ki Pazar olduğu için kapalı. Hastanenin kapandığı gün mü olur yahu..

Yakınlarda Esmerald Pool diye bir yer gözüküyor harita. Bu kadar yol gelmişken oraya gidelim diyoruz çünkü sahilden epey uzağız ve daha iyi bir alternatif gözükmüyor. Yakınız dediysem en az 70 80 km var. Biraz daha hızlanıyoruz ve toplamda 120 km mesafeyi 3 saatte almayı başarıyoruz. Kimi bisikletçilerden daha yavaş. hahahahah. Sevgili George’un kulakları çınlasın 🙂

Esmerald pool’un maviliği karşısında gözlerim kamaşıyor. Fotoğraflarda hiçbir fotoşop yok. Kesinlikle Krabi’de görülmesi gereken yerler listesinde. Bence Railey Beach ile eşdeğer ama aynı saygıyı turistlerden görmüyor sadece yerel halk var burada.

Havuza girmek yasak olduğu için diğer doğal havuzlardan birinde serinledikten sonra Esmerald Pool’un yanında dinleniyoruz. Gözlerimizi maviden alamıyoruz. Artık dönmemiz gerek, bütçede sıkıntılar olduğu için yarın Malezya’ya otostop ile gideceğiz. Eğlence vakti..

Bir cevap bırakın
Captcha Captcha güncellemek için resime tıkla