Otostop Günlüklerim

Erinda ile Krabi’den Langkawi’ye doğru yola çıkacağız ancak malum onun kartının bloke olması benim de dalış kursu ile sarsılan bütçelerimize çözüm olarak bu arayı otostopla gitmeye karar veriyoruz. Thai kökenli arkadaşımız Jenny’nin uyarısı ile uluslarası otostop işaretinin Tayland’da pek iyi bir anlama gelmediğini öğreniyoruz, hele aşağı yukarı sakın ola sallamayın diyor. Alternatif olarak da elimizi hızlı hızlı mangal yeller gibi aşağı yukarı sallamamız gerektiğini söylüyor. Sabahtan banka işleri ile kaybettiğimiz vakit nedeniyle apar topar yola çıkıyoruz. Ana yola adım atmamız ile birlikte macera başlıyor..

Ben çantamdan güneş gözlüklerimi çıkartmaya çalışırken birden korna sesleri duymaya başlıyorum. Trafik çok yoğun olmasına rağmen Türkiye’deki gibi korna sesi duymak normalde mümkün değil. Ne olduğunu anlamak için kafamı kaldırmamla birlikte Erinda’nın hararetli hararetli Jenny nin sakın ola yapmayın dediği şekilde elini salladığını görüyorum ve gülme krizine giriyorum. Lost in translation.. Tamamen yanlış anlamış.. Kıyamam..

5 dakika içerisinde ilk araç duruyor. Kısa süre içerisinde toplam 3 araçla yaklaşık 50km yol alıyoruz. Duran araçların her biri bizi ısrarla otobüs durağına bırakmak istiyor. Israrla reddediyoruz. Kısa mesafede 3 araç değiştirdiğimizden biraz ümitsizliğe kapılıyorum. Yaklaşık 500km yol yapmamız gerekiyor ve bir gün içerisinde zor gibi.. Hava kararmadan nerede olursak olalım bir otele yerleşmek istiyorum.

4. aracın durması ile birlikte şansımız dönüyor. Araç sahibi Phuket’te yaşayan bir İngiliz amca. Adı Robin. Malezya’ya gidiyormuş. Araçla Hat Yai’ye kadar gidip bir gece konakladıktan sonra gümrükte beklemek istemediği için trenle devam edecekmiş. Sevinçle araca biniyoruz. Laf lafı açıyor. Güzel sanatlar mezunu olduğunu fotoğrafçılık ve film çekimi ile ilgilendiğini öğreniyorum. Keyifli bir muhabbet ile Hat Yai’ye kadar varıyoruz. En yakın arkadaşı da Türk bir kadın ile evlenip İzmir e yerleştiğinden İzmir’e geldiğinde görüşmek üzere sözleşip vedalaşıyoruz.

Şuana kadar Tayland’da gördüğüm en çirkin şehir olan Hat Yai’de civardaki tek ama bugüne kadar gördüğüm en temiz hostellerden birine yerleşiyoruz.

Yemek için sokakları arşınlarken Malay mutfağı ve İslamiyet burada kendini çok net hissettiriyor. Deniz ürünleri yerini tavuk ve koyuna pad thailer yerlerini pilava bırakıyor ve görüntüler hiç iştah açıcı değil. Bugüne kadar Tayland’da bir gün bile yemek konusunda sıkıntı çekmeyen ben, acaba bu akşamı aç mı geçiricem diye tereddüte düşüyorum. Vejetaryan olan Erinda ile birbirimizin gözlerine çaresizlikle bakıp en kötü ihtimalle bira cips çerez birşeyler alıp hostele yeriz diye konuşuyoruz.

Bir deniz ürünleri lokantası bulup karnımızı doyuruyoruz. Fiyatlar Tayland’ın diğer kesimlerine göre inanılmaz derecede yüksek. Çalışanlar ilgisiz. Turist tarifesinden yemek yediğimiz net. Yemek esnasında yan masada oturan Çin kökenli Malay Richard ile tanışıyoruz. Ertesi gün araçla Penang’a geçeceğini istersek bizi de Malezya’ya kadar götürebileceğini söylüyor. Çok mu kolay ilerliyoruz bana mı öyle geliyor. 🙂

Ertesi sabah 9 gibi Richard ile yola çıkıyoruz. Bu sefer Erinda’yı öne atıp arkada kestiriyorum çünkü adamın muhabbeti beni hiç açmadı.. Eri sağolsun diyerek ara ara kafamı kaldırıp nerede olduğumuzu kontrol edip uyuyorum. Yolunun üstü olmamasına rağmen Richard bizi Kuala Perlis’e feribot iskelesine bırakıyor.

Ben otostopla seyahat edeceğimiz için mümkün olan en mutaassıp şekilde giyinip yola çıkmıştım. Erinda ise kısa olmayan ama diz hizasında bir elbise giymişti. Bekleme salonunda tüm gözlerin üzerinde olmasından rahatsız olup elbisesinin üzerine bir şalvar ve tshirt geçiriveriyor.

Langkawi’ye varmamız ile birlikte bakışlar değişiyor kornalar ve laf atmalar başlıyor.  Tayland’dan sonra Malezya’da durumlar çok iç açıcı durmuyor. Daha Hat Yai’deyken Tayland gibi olmayacağı belli olmuştu yine de çok önyargılı olmak istemiyorum ama burada kendimi pek iyi hissetmiyorum.

Merhaba Malezya ben geldim..